Έντονη άσκηση και ακοή

Posted by akoustika 28/12/2020 0 Σχόλια

 

 

 

 

 

 

Υπάρχουν τρεις σημαντικές αιτίες απώλειας ακοής λόγω έντονης άσκησης:

 

  • Η έντονη άσκηση μπορεί να προκαλέσει ρήξη μιας μεμβράνης στο εσωτερικό σας αυτί, επιτρέποντας τη διαρροή υγρού, με αποτέλεσμα την προσωρινή ή και μόνιμη απώλεια ακοής .
  • Η αύξηση της ενδοκρανιακής πίεσης από την άσκηση μπορεί να προκαλέσει τη ροή του περιεχομένου του ενδολεμφικού σάκου προς τα πίσω στον κοχλία, προκαλώντας απώλεια ακοής.
  • Η απώλεια ακοής μπορεί να είναι το αποτέλεσμα μιας προσωρινής έλλειψης ροής αίματος στο εσωτερικό του αυτιού που οφείλεται στην άσκηση.

 

 

 

Ασκηθείτε με το σωστό τρόπο

 

 

Για να μάθετε να προστατεύετε την ακοή σας , είναι σημαντικό να καταλάβετε τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνετε κατά τη διάρκεια της άσκησης :

 

  • Εάν παρατηρήσετε απώλεια ακοής κατά τη διάρκεια ή μετά από μία προπόνηση, ενημερώστε άμεσα έναν έμπειρο ακοολόγο ώστε να λάβετε αμέσως μια αξιολόγηση ακοής .
  • Θυμηθείτε να μειώσετε το βάρος που σηκώνετε για να αποφύγετε την υπερβολική πίεση.
  • Φορέστε ωτοασπίδες για προστασία από τη δυνατή μουσική που παίζει συνήθως σε εγκαταστάσεις γυμναστηρίων καθώς και τις βουές εντός του κτιρίου ,καθώς και για προστασία σε αθλήματα όπως είναι η κολύμβηση .
  • Αποφύγετε να κρατάτε την αναπνοή σας κατά τη διάρκεια ασκήσεων καθώς αυξάνει την πίεση στα αυτιά σας.
  • Σε περίπτωση άρσης βαρών μη πιέζετε τον εαυτό σας παραπάνω από όσο πρέπει.
  • Μείνετε μακριά από αθλήματα που περιλαμβάνουν χτυπήματα στο κεφάλι, όπως πυγμαχία ή πάλη.
  • Μην αγνοείτε τα συμπτώματα της απώλειας ακοής.

 

 

 

 

 

Ασκήσεις που αυξάνουν την πιθανότητα απώλειας ακοής/εμβοές

 

Κάποιες ασκήσεις μπορεί να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν τις εμβοές. Από έρευνες φαίνεται να υπάρχει σύνδεση μεταξύ υψηλής έντασης αεροβικής άσκησης και δυσλειτουργίας της ακοής δημιουργώντας προβλήματα στο εσωτερικό του αυτιού .

 

Εάν έχετε εμβοές, καλό θα ήταν να αποφεύγετε ασκήσεις που περιλαμβάνουν έντονες κινήσεις του κεφαλιού. Καλύτερα επιλέξτε δραστηριότητες όπως τρέξιμο, μπάσκετ και ποδόσφαιρο με μέτρο .

Η τακτική άσκηση είναι εξαιρετική για το σώμα και μπορεί επίσης να είναι χρήσιμη για εμβοές, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των συμπτωμάτων τους. Επιπλέον, η άσκηση βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, η οποία τρέφει το ακουστικό σύστημα. Η αεροβική άσκηση χαμηλής έντασης είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση . Ασκήσεις όπως η γιόγκα και η Pilates μπορούν επίσης να μειώσουν και το άγχος που επικρατεί σε άτομα με εμβοές. Κάποιες ασκήσεις γιόγκα που ωφελούν στην αποφυγή απώλειας ακοής περιλαμβάνουν:

Greeva Chalan. Άσκηση επέκτασης του λαιμού.

Skandh Chalan. Άσκηση ώμου.

Brahmari Pranayama. Έλεγχος αναπνοής.

Αφιερώστε χρόνο για να μάθετε ποιες δραστηριότητες είναι λειτουργικές και ποιες όχι για τα αυτιά σας.

Και το πιο σημαντικό, μην αγνοείτε την απώλεια ακοής. Εάν αντιμετωπίσετε απώλεια ακοής εξαιτίας κάποιας άσκησης, ζητήστε αμέσως ιατρική βοήθεια.